9/27/2004

فمينيسم...

اين روزها مدام بحث برسر جايگاه زن و اينكه فمينيسم آيا چهره خشن دارد و جنبشي ضد مرد است يانه بود.و با اينكه اين بحثها دردنياي ازاد مدتهاست كه به پاسخهاي اساسي و مستدل رسيده است اما گويي ما ساكنين جهان سوم و شايد چندم! هنوز اندر خم پيچ اول جا مانده ايم!
دوستاني به ظاهر روشن فكر و اهل قلم نيز گاه گاه سخناني از اين دست مي پراكنند كه ما زنان فمينيست به دنبال زن محوري و اين بار خشونتي از جانب زنان بر مردان هستيم!!!در اين اندك, مجال قانع كردن اين گونه افكار نيست و انان را به كتابهاي مرجع مي شپاريم
اگر اهل منطق و خواندن باشند...

.تنها اشاره ميكنم كه ارمان بلند ما داشتن دنيايي عاري از خشونت و سراسر ارامش و صلح است بي تامل بر جنسيت و رنگ....
و در اين ظلمستاني كه من در ان هستم هستند بي شمار زناني كه ازارهاي از حد تصور من و شما خارج را تحمل مي كنند و گاه حتي خويشتن را به آتش مي سپارند زيرا كه فرياد رسي جز او نمي شناسند....

.تلخي اكنون من از انجا ناشي شد كه يك دوست فرنگيم در BBC ديده بود كه يك زن ايراني براي محدود كردن!بله تنها محدود كردن خشونتهاي فيزيكي شوهرش به دادگاه رفته بود و او كه زير سايه دمكراسي و برابري رشد كرده بود مي انديشيد كه اين يك شوخي بوده است و به ان مي خنديد...

.و من ان شب بسيار براي زنان كشورم گريستم كه چه مظلومانه و بي گناه بدنهاشان در گدر از خشونتهاي مردانه خورد مي شود...

.راستي تولد شادي صدر عزيز نزديك است...او زني است كه تلاشهاي بي و قفه اي در امور زنان دارد.و سخاوتي بي حد...مي توانيد مشكلاتتان را با او مطرح كنيد كه با مهري توام با دانش حقوق بي گمان ياريتان خواهد كرد...
.
دوستان orkutي هم مي توانند اين خانوم گل و در ليست دوستانشون داشته باشند


.مي بوسممممممممممممممممممتان و باي!

0 Comments:

<< Home